Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 16 sty 2018, o 09:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 lip 2014, o 10:50 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2011, o 02:55
Posty: 185
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model 309: XR
Silnik: 1.4 TU3M
Cześć, bije mi strasznie prawe koło przy skręcie w lewo i delikatnie przy jeździe na wprost, wymieniłem prawą, długą półoś na nową GSP bo byłem pewny, że to jest problemem i dalej strasznie bije... Rzuca całym autem i czuć, że to wszystko idzie od prawego koła :/ Poduszkę podpory też od razu wymieniłem na nową i teraz okazuje się, że bije jeszcze bardziej jak na starych częściach...

Wczoraj późnym wieczorem udało mi się zauważyć jedną nie miłą dla mnie rzecz. Jak mam przód podniesiony na kołkach i zwrotnica z całym osprzętem zawieszenia wisi na dole to jak odpalę silnik i wrzucę bieg to miota całą budą :/ Tak jakby się gdzieś przycinał któryś przegub i przeskakiwał.
Jak podniosę lewarkiem trochę zwrotnicę do góry i wtedy cała półoś jest mniej-więcej w równej linii to bicie ustaje i jest super. Ale znowu jak podniosę jeszcze wyżej zwrotnicę to bicie się nasila (im bardziej zgięta półoś tym bardziej bije)

Przypomnę, że mam obniżony przód i jak auto stoi o własnych siłach to półoś jest zgięta ku górze. Czyli co? Nie można tego samochodu obniżać? Po to chyba właśnie są przeguby? :/

Jak myślicie dlaczego tak jest?

_________________
"Nie sztuką jest mieć nowy samochód,
sztuką jest mieć stary i włożyć w niego całe serce..."

Obrazek

"Król jest tylko jeden! LEW"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2014, o 16:17 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2013, o 22:33
Posty: 79
Lokalizacja: Świnoujście/ Stargard Szczeciński
Model 309: Topline
Silnik: TU3M
Jak dla mnie to dobrze główkujesz, tylko tego ciekawe czy da rade zareklamowac. Porównywałes stara pół oś z nowa ? No chyba ze montaz ci nie poszedł ale sądzę, że raczej ciężko cos pomylić. Kół jesteś pewien ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2014, o 16:57 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 15:55
Posty: 342
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Jak mi się wysypał przegub wewnętrzny (przy skrzyni) to miałem właśnie takie objawy. Rzucało mi całym samochodem na boki jakby miał silnik wyskoczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2014, o 17:05 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Problem możesz mieć na przegubie zewnętrznym... razem ze zmianą położenia koła zmienia się również kąt na tym przegubie. Podczas skrętów kąt jest dużo większy i bicie może być większe.

Przy wywalony przegubie wewnętrznym nie ma znaczenia czy jedziesz prosto czy skręcasz. Ja teraz mam zamontowany uszkodzony przegub wewnętrzny i tak właśnie się dzieje ale tylko podczas przyspieszania i hamowania silnikiem.
Jednak w drugim samochodzie również mam bicie i podczas skrętów się nasila ale winna jest skrzywiona felga, w tym przypadku nie ma znaczenia czy przyspieszam, hamuję lub jadę na luzie.

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2014, o 17:23 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 15:55
Posty: 342
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Bzium dokładnie miałem tylko to zjawisko podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. Ja kupiłem sam krzyżak za 15zł od 405. Przegub jest całkowicie rozkładalny więc nie sprawiło mi to problemu :) Trzeba tylko znać wymiary krzyżaka :) Oczywiście mowa tylko o GTi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2014, o 21:05 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2011, o 02:55
Posty: 185
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model 309: XR
Silnik: 1.4 TU3M
A więc tak...
Wykręciłem nową półoś, porównałem ze starą i chyba już znam przyczynę. Jest o jakieś 4-5mm krótsza od starej :/ Co za tym idzie nie starcza jej przy moim obniżonym zawieszeniu :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Coś takiego (Przy kole i skrzyni półośka nie pracuję na boki, więc rozciąga i chowa się tylko przy wewnętrznym przegubie)
Obrazek

Co o tym myślicie?

Przy normalnym zawieszeniu cała półośka pracuje w równiejszej linii dlatego nie ma takiego problemu.
Jak mi się nie uda nowej zwrócić to będę musiał ją jakoś sprzedać a starą podreperować :/

_________________
"Nie sztuką jest mieć nowy samochód,
sztuką jest mieć stary i włożyć w niego całe serce..."

Obrazek

"Król jest tylko jeden! LEW"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2014, o 23:16 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Ta teoria jakoś do mnie nie przemawia ;] długość całej półośki nie ma znaczenia ponieważ i tak wystaje z koła.
Druga sprawa to, że zawieszenie normalnie wychyla się bardziej niż ty masz obniżone zawieszenie więc to też nie ma wpływu.

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sie 2014, o 17:32 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2011, o 02:55
Posty: 185
Lokalizacja: Kamienna Góra
Model 309: XR
Silnik: 1.4 TU3M
Problem rozwiązany!!! :) Dzięki za zainteresowanie sprawą :)

Od początku...
Problem bicia z prawej strony zaczął się z półtora roku temu gdy uderzyłem w krawężnik i byłem pewny, że skrzywiłem półoś. Na początku jeździłem na wąskich stalówkach i biło tylko delikatnie przy skręcie w lewo, późnej jak założyłem szerokie kapcie trochę się nasiliło aż w końcu wpadło twarde zawieszenie i znowu kolejne nasilenie :D Teraz jak założyłem nową poduszkę podpory i nową półoś było jeszcze sztywniej i gorzej... :/

Do piątku byłem pewny, że to wina półosi do momentu aż okazało się, że prawe koło jest cofnięte do tyłu :/ Sprawcą chyba jest lekko wygięty stabilizator ale ciężko stwierdzić gołym okiem ;)

Na łączeniu wahacza podłożyłem podkładki na stabilizator aby wysunąć koło lekko do przodu(może z 5mm) i nie wiem dlaczego ale różnica jest ogromna, samochodem wreszcie można w miarę normalnie jeździć ;)
Chociaż przy szybszym skręcie w lewo na prawym kole jest jeszcze malutkie bicie ale to już podobno wina wybitego gniazda w zwrotnicy. Z czasem będę działał dalej :P

Teraz mam założoną z powrotem starą półośkę bo skoro okazała się w pełni sprawna to jeszcze sobie trochę pojeździ :)

Nową będę próbował zwrócić a jak się nie uda to mam na sprzedaż, jedyny ślad użytkowania jest na nakrętce (od zabezpieczenia)

_________________
"Nie sztuką jest mieć nowy samochód,
sztuką jest mieć stary i włożyć w niego całe serce..."

Obrazek

"Król jest tylko jeden! LEW"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 paź 2014, o 22:48 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, o 10:10
Posty: 87
Lokalizacja: wawa
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Te gsp sa tylko po regeneracji z francji mialem 3 z roznych firm i tłukły niesamowicie za każdym razem reklamowałem i w końcu. Dali mi odpowiednie. Trzeba zwracac uwage na długość. A najlepiej oddać oryginaly do regeneracji. Walą umnie dalej ale tylko na wstecznym kombinowalem ze sprężynami i wpakowalem smar wapniowy. Jest gesciejszy od grafitowego. I wrescie pomoglo.

P.S. sorry ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL