Mój lew też zdechł :-(

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Mój lew też zdechł :-(

Postautor: Remiq » 14 paź 2007, o 19:15

Jak w temacie. Jechałem sobie z Bydgoszczy ładnie dwupasmową drogą jakieś 150 na zegarze miałem, chciałem sprawdzić ile staruszek poleci i poleciał. Nagle straciłem 1 cylinder. Silnik zaczął na 3 tylko chodzić. Myśle sobie - zalał go. Tak sie dokulałem do domu jakieś 40 km. Wykręciłem świece tą która nie paliła i okazało sie ze upalona całkowicie. Wymieniłem na nową i myśle bedzie dobrze a tu dupa. Iskra jest, świeca i kable dobre a on nie chce palić. No i co mnie nie pokoi to z odmy tym wężykiem biały dym wali. Co mu może być?? Pomocy!! Jutra z buta do pracy, a tu zima idzie :-(

Mam nadzieje że to nie pirścionki :-( Może coś z zaworem??
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

ghost80

Postautor: ghost80 » 14 paź 2007, o 20:40

W 90% biały dym oznacza uszczelkę głowicy, ale ja skłaniałbym się jeszcze ku pierścieniom, ewentualnie przepaleniu sie tłoka, który "puszcza" kompresje do skrzyni korbowej. Tak czy inaczej trzeba by zaglądnąć do silnika "od środka" :(

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 15 paź 2007, o 08:17

uu remiqu...mogło sie upalic w głowicy coś,ewentualnie tak jak kolega w bmw m-5 wypalił sobie na wylot dziure w głowicy...

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 15 paź 2007, o 19:06

Zostawiłem u mechanika. Nie ma kompresji na 2 cylindrze, Najprawdopodobniej to wypalony zawór. Bedzie trzeba głowice ściągać. Dojdzie też uszczelka pod głowicą i planowanie. Sama radość.

Wersja hard przewiduje przepalony lub pęknięty tłok, lub pierścienie.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

ghost80

Postautor: ghost80 » 15 paź 2007, o 19:09

Dlaczego czułem to w moczu?! :(

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 15 paź 2007, o 19:31

oj tam ghost :P grunt ze nie zatwardzenie :P
Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 15 paź 2007, o 21:08

Z tym raczej problemów nie miewam, ale wiesz... miłość, śmierć i sraczka przychodzą znienacka ;)

A tak w ogóle to chyba powinniśmy wesprzeć remiq'a a nie o gównianych sprawach nawijać?! :)

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 16 paź 2007, o 00:08

No właśnie. Dzieki ghost.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 16 paź 2007, o 08:31

daj znac remiku ile Cie to wyniesie..a nie taniej kupic nowy motor??za 300 zł już mozesz miec nowe serducho do puga..warto to sie bawić w naprawy??

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 16 paź 2007, o 17:12

Jest taka opcja. Wszystko zależy od tego co sie zesrało. Jeśli zawory to da się to zrobić. Natomiast jeśłi coś z tłokami lub pierśćieniami to będziemy myślec. Kupując używany w sumie nie wiesz jak to chodzi nawet. Można w gorszym stanie trafić.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 16 paź 2007, o 17:19

no w sumie mozna ale jak ktos da ci gwarancje to nie ma strachu...pozatym zawsze mozesz sobie kupic nowy i ewentualnie tylko czesci przekładać :)

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 18 paź 2007, o 18:37

gwarancje :/ gwarancje ci zawsze przed zakupem daja a potem i tak sie kota ogonem wykreca sie klient popsul :) wiem bo w mojej branzy tak czesto bywa :P
Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 18 paź 2007, o 22:13

I licz tu na uczciwych sprzedawców...
Przypomnij mi bym u ciebie nic nie kupywał ;P

mario-poznan

Postautor: mario-poznan » 20 paź 2007, o 18:22

Witam!!!

Koledzy maja racje praktycznie cos takiego jak gwarancja nie istnieje w przypadku uzywanych czesci samochodowych bo zawsze zgonia wine na warsztat co montowal itp.Generalnie zakup silnika skrzyni i wogole wiekszosc podzespolow jesli jest takowa mozliwosc trzeba sie autem np przejechac w Wielkopolsce jest duzo szrotow co maja cale auta z Raichu na czesci po zwozone to normalnie wsiadasz sobie w auto ostatnio widzialem jak klient kupowal silnik wsiadl w Peugeota 205 i sobie normalnie po placu jezdzil nim zeby sie rozgrzal i juz widzial co i jak.Oczywiscie zawsze moga byc niespodzianki pokroju ze pali olej itp ale przynajmiej wie sie czy silnik dycha czy juz jest agonia.Generalnie ja akurat wolalbym zrobic silnik w 309 niz kupowac inny bo wiekszosc ktore widzialem to juz w kiepskiej kondycji byly:(.Ja obecnie eksploatuje Poloneza i powiem Wam Panowie w tym aucie jest piekne to ze jak cos nawali to ide do sklepu i kupuje nowiutkie czesci ;)Wczoraj kupilem podporewalu z lozyskiem i zaplacilem 100zl :)Wczesniej klocki na przod fomaru 25zl ;)Pozdrawiam Mariusz

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 22 paź 2007, o 16:35

Głowica już przygotowana. Zawory były ok. Teraz padło podejrzenie na tłok lub pierścionki. W sumie jak tak pomyśłe to możę być, bo skoro odmą dym leciał, a odma jest odpowietrzeniem miski olejowej. To by znaczyło, że dym-spaliny schodziły do miski. Dobrze myśłe??
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci