Mój lew też zdechł :-(

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

ghost80

Postautor: ghost80 » 22 paź 2007, o 17:45

Jak na razie wszystko się zgadza ;) (co nie znaczy że zazdroszczę ci sytuacji)

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 23 paź 2007, o 21:30

No i okazało się, że 2 pierścienie na tłoku się zapiekły. Komplet pierścionków na 1 tłok kosztuje 45 zł. Kupiłek na wszystkie. Jak szaleć to do końca. Jutro prawdopodobnie będzie już na chodzie. Mam nadzieję, że będzie prawie jak nówka silnik śmigał ;-)
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 23 paź 2007, o 21:32

no to zapewne zaraz stestujesz jak na nowych pierscieniach chodzi :)

ghost80

Postautor: ghost80 » 24 paź 2007, o 07:11

Byle tylko nie przesadzić z tym testowaniem - pierścionki też muszą się ułożyć względem tłoka

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 24 paź 2007, o 21:24

Reanimacja Lwa zakończona. Pora na małe podsumowanie:

- uszczelka pod głowice - 50 zł,
- uszczelka pod pokrywe zaworów - 18 zł,
- uszczelki kolektorów - 24 zł,
- uszczelka miski olejowej - 21 zł,
- świece NGk V-line 32 - 36 zł,
- płyn do chłodnicy - 25 zł,
- komplet pierścieni tłoków - 171,60 zł,
- planowane głowicy i wymiana uszczelniaczy zaworów - 200zł,
- robocizna - 400 zł,
- wrażenia ze zlotów Peugeot 309 - bezcenne.

W sumie jakieś 950 zł.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

ghost80

Postautor: ghost80 » 24 paź 2007, o 23:14

Przy takiej kwocie to chyba bardziej się zżyłeś z autkiem...
Ale opowiadaj jak praca silnika - przeżywa swoje drugie narodziny?

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 31 paź 2007, o 00:15

No właśnie praca silnika mnie nie zadowala. Coś stuka w silniku. Dzwięk metaliczny. Może pierścionki sie muszą ułożyć. Jak nie miał kompresji na tym tłoku to nie stukał, więc podejrzewam, że tłok chyba tak nie hałasuje. No chyba, że teraz po uszczelnieniu ma lepsze sprężanie i hałasuje. Mechanik rozkłada rence. Mówi, że tak jeździć. Może się uspokoi, a jak nie. Co teraz?? Znów wszystko rozbierać??

Ogólnie załamka.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

ghost80

Postautor: ghost80 » 31 paź 2007, o 04:31

Fatalnie i bardzo nieprzyjemnie... Współczuję, ale na chwilę obecną nie mam pomysłu co to by mogło bruździć...
Po długim weeku jadę do pewnego gostka na regulacje klawiatury - sprawdzę co koleś jest wart (a opinie słyszałem same pozytywne) i jak się sprawdzi to dam ci namiar

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 31 paź 2007, o 09:13

no dotrzec musi sie wszystko ale nie zebym martwil u mnie po wymianie pierscieni nie bylo czegos takiego. ale i tak zaluje bo po roku i tak ciagle dymi jak cholera. tez myslalem ze musi sie dotrzec. a najgorzej pluje sobie w brode ze nie zaczolem od tego modulu tylko od rozbierania silnika :/
Obrazek

Anonymous

Postautor: Anonymous » 31 paź 2007, o 12:27

a ja zrobiłem silnik za tysiaka (z wymianą piersciecni na 4) uszczelek itp. No i mam już nim przejechane 25tyś i zapomniałem o problemach :) Nawet skubany oleju nie bierze ale dolewka i tak w bagażniku;) Wszystko zależy od tego kto robi. Jak coś stuka to łajza a nie mechanik. Walcz :)

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 31 paź 2007, o 15:05

mi tez cholera nie bierze oleju wlasnie i nie smarka juz na silnik ale wkurza mnie tym dymieniem :/
Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 31 paź 2007, o 19:30

A nie ma zbyt bogatej mieszanki (bo filtry rozumiem pilnujesz)?

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 31 paź 2007, o 20:25

rok w rok zmieniane i nie ma zmiluj nawet ze 2000 km nie nakrecily.
Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 31 paź 2007, o 20:31

Największym podejrzanym jest filtr powietrza a jak mówisz "rok w rok, a nawet 2000 nie zrobiły" to trochę się zacząłem zastanawiać... Może warto czasem zaglądnąć do niego, bo wiesz, różnie to może być, a roboty wiele nie ma

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 31 paź 2007, o 20:34

u mnie trochę jest potem bo trzeba mikser od gazu uszczelnić dla pewności ale ostatnio zaglądałem tam w połowie lipca i filtr mimo ze w listopadzie będzie miał rok wyglądał jak nówka funkiel nie śmigany :P
Obrazek