pytanie do posiadaczy GTI

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 31 mar 2008, o 19:05

maku nie strasz, bo mnie podrdzewuje sobie pod lampą prawą...,


rozmawiałem z właścicielem tego czarnego i ponoć auto jest w dobrym stanie , ale ma najtańszą instalacje gazu założoną, więc pewnie silnik padaka...ale ma alumki, listwy, no i 3 furtki...jak się uda to go zanabęde i przełoże sobie bude do swojego :)

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 31 mar 2008, o 19:28

Sam napisałeś podspawa i wytrzyma te 3-5 lat. Czego więcej chcieć?? 309-tki to stare samochody i kolejnych 15 lat jeździć nie będą. Co do blacharki to akurat nie musisz mnie pouczać, bo się natym znam i to dość dobrze. Blacha może i być pordzewiała, to żaden problem, aby nie było dziur na wylor, bo wtedy no nieda się nic zrobić, jest kapota, rdza go zje doszczętnie. Jeśli rdza jest powierzchowna i się ją dobrze wyczyści , do gołej blachy, potem dobrze się zabezpieczy to i będzie spokój na kolejnych kilka lat. Jak już mówiłem 309-tki to stare i tanie samochody, a kupić samochód za 1500zł i władować w niego kolejną kase na regeneracje belki i narawe silnika, to przewyższy kwotę samochodu i za te pieniądze można kupić coś młodszego i lepszego.
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 31 mar 2008, o 19:51

Mozna kupic nawet Golfa i zalozyc dres,ale na tym forum zbieraja sie ludzie ktorzy na szczescie nei wybrali tej drogi,a 309 GTi to coraz rzadszy okaz,za kilka lat to juz bedzie naprawde cos dziwnego zobaczyc takie auto,wiec jak liczysz na 3-5 lat to blacha nie jest wazna-masz racje.Potem mozna go wy....na zlom i po robocie,ale jak chcesz miec youngtimera to zapomnij o spawaniu i zabawie,wierze ci ze sie znasz,ale jak oczyscisz do golej blachy to zegnasz sie z ocynkiem,potem bawisz sie w spawanie i przegrzewasz material-nowe ogniska korozji i tak dalej. Kwestia podejscia do samochodu-jesli chcesz cos na 3-5 lat to nawet moze miec pare dziur w podlodze-przeciez niekoniecznie musi sie cos urwac
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 31 mar 2008, o 20:11

To ja powiem tak, gdy chodziło mi o coś młodszego nie znaczy o golfie, bo co do golfa to mam zdanie podobne jak wszyscy Ci co są tutaj na forum, robiłem kilka golfów pod względem blacharki i najlepszej to tej blachy nie mają, większośc to padaczki.
Co do Gti to zawsze w Polsce był rzadkim egzemplarzem i znalezienie go w bardzo dobrym stanie i dotego bezwypadkowego równa się z cudem.
Dalej co do youngtimera to nie powiem też się rozglądam, ale o bezwypadkowym GTi które by nierdzewiało nawet niemyślę.
Co do czyszczenia blachy z rdzy i utracie ocynku hmm... gdyby blacha przyrdzewiałą tego ocynku by już nie było, a gdyby był to nie byłoby mowy o niej.
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 31 mar 2008, o 20:23

Zgadza sie,rowna sie to z cudem,nie chce sie przechwalac ale moj mial stluczke co widac po peknieciu na zderzaku i urwanych zaczepach wentylatora,klape juz zmienilem bo byla lekko przygieta,ale najwazniejsze ze nie mial dzwona,nic nie zostalo przestawione,ruszone w konstrukcji,wiec moge powiedziec ze rowna sie to prawie z cudem. W kazdym razie nie jestem zwolennikiem robienia blacharki,kilku moich znajomych ratowalo rozne stara auta i jezeli byly problemy z blacha to najczesciej ladowali po kilka tysiecy a po paru latach sprawa wygladala jak na poczatku wiec najlepiej dostac sztuke taka jak z fabryki i zapewniam ze jest to mozliwe ale trzeba mowic o 2 tys ale euro i to minimum,bo dopiero pozniej zaczynaja sie niezle egzemplarze. Zbaczamy jednak z tematu:)
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 31 mar 2008, o 20:38

Dokładnie to jest równe z cudem. No moje GTI do takich nie należy. Miał pożądnego dzwona w prawy przód, aż słupek przy szybie czołowej poszedł, widać albo ktoś drugi wspawał, albo tamto wyklepał, szyba naszczęście niepęka, bity był dookoła, z tego co go oglądałem to seryjnie chyba był czerwony. Zwykłą 309-tke to jeszcze można znaleźć bezwypadkową, ale zazwyczaj jeździ nią jakiś dziadek i niechce go sprzedać. A jak już któryś z chłopaków zacytował (chyba bartek_h)" GTI sie po bułki nie jeździ" i zapewne jeździł nim jakiś młodzian i większość z nich jest po niemałym dzwonie.
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 31 mar 2008, o 21:07

podoba mi się ta rzeczowa dyskusja :) maku , siedzisz w Austrii a tam najprędzej kupisz idealną sztukę..słyszałem o tych obowiązkowych przegladach jakie musi przejść każdy samochód, okresowo. Ile tam kosztują 309??

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Postautor: bartek_h » 2 kwie 2008, o 15:21

Heh, w końcu się doczekałem tego,że ktoś mnie cytuje:D Co do Waszego 'sporu' to głosowałbym za złotym środkiem..nie po to się kupuje samochód,żeby od razu w niego wkładać drugie tyle..chyba,że ktoś ma sentyment do konkretnego egzemplarza.. Z naszymi pugami nie ma jeszcze tak źle i co jakiś czas pojawiają się ciekawe oferty..
Na niemieckich stronach ogłoszeniowych można kupić 309tkę za ok 300euro choć są też egzemplarze w okolicach 1000.. Z tego co słyszałem, to nie trzeba już nawet robić przeglądu (TUV), żeby przejechać przez granicę;) Tylko te durne opłaty środowiskowe :evil:
#_Peugeot309GT_#

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 2 kwie 2008, o 17:54

Wiekszy wybor niewatpliwie jest w dojczlandzie,tutaj w austrii ceny mnie specjalnie nie zachwycaja i 309 GTi jest jak na lekarstwo,niemniej jednak nie jest stad az tak daleko do wloch:) Ja na razie czekam bo mam jeszcze inny plan w zanadrzu,mianowicie:
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=hlec4bw2dtb
tylko nie ta kasa i musi byc czarny z chromami:)
Odnoszac sie do wypowiedzi dotyczacej bulek,to uwazam ja za odrobine kretynska. Krotko mowiac wynika z niej ze jak masz Gti to bierzesz zakrety na recznym,ruszasz z piskiem opon i dajesz autu w pizde,najlepiej jak jest zimne? Auto sportowe jest z definicji przeznaczone do szybkiej jazdy,ale z wiekiem,nabywajac doswiadczenia i przede wszystkim wiedzy, czlowiek zaczyna zdawac sobie sprawe ze pewne rzeczy szkodza silnikowi,zawieszeniu i innym podzespolom. Owszem frajda z szybkiem jazdy jest duza,ale mozna jezdzic szybko nie niszczac samochodu i ja swoim Gti jezdze miedzy innymi po bulki,pomijajac fakt ze trzaskam nim czesto trase Graz-Krakow i licze ze mi posluzy jeszcze dlugo. W kazdym razie jakbym jezdzil w stylu gowniarzy,tuningowcow spod remizy,to to auto juz by sie nadawalo na zlom. Chodzi wlasnie o to zeby umiec eksploatowac taki model a w polsce kultura jazdy plus swiadomosc kierowcow jest na tak niskim poziomie ze potem nie ma co sie dziwic stanom wszelakich wersji sportowych ktore sa oferowane w sprzedazy.
Przyznam szczerze ze od dluzszego czasu nie zdazylo mi sie scigac z nikim spod swiatel,najczesciej kogos podpuszczalem, a potem patrzylem jak rusza z piskiem opon i sie cieszylem od ucha do ucha, jak jego lasce glowa odbijala sie od zaglowka,a ja na nastepnych swiatlach stawalem obok kolesia i tak przez caly krakow...:):)
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 2 kwie 2008, o 19:05

No maku ja to stwierdzenie odebrałem inaczej. Ja to rozumiem jako że 309 gti nie jest jako samochód do jazdy na codzień, a bardziej jako samochód "kolekcjonerski" tak to nazwijmy i jego zadaniem jest stanie w garażu i jedynie jakieś przejażdżki weekendowe. Co do szaleńczej jazdy to mi już przeszło i to dosyć dawno. Swoje lata mam i samochód służy dla mnie przede wszystkim do codziennej jazdy, a troszkę kilometrów robię.
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Postautor: bartek_h » 2 kwie 2008, o 22:48

Odrobinę kretyńska jest Twoja interpretacja bułki.. Mnie chodziło (xxxx i tu palnąłem głupotę;) ) o zastosowanie sportowego samochodu, które także z racji kosztów utrzymania oraz przede wszystkim wieku puga, nijak się ma do jazdy na krótkich miejskich odcinkach..ot co..
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2008, o 00:29 przez bartek_h, łącznie zmieniany 1 raz.
#_Peugeot309GT_#

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 2 kwie 2008, o 23:40

bartek....o jakim gti my mówimy?? :) bo ja nie wiem, gdzie mam turbinę u siebie :)

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Postautor: bartek_h » 3 kwie 2008, o 00:23

:oops: Ops, no to palnąłem głupotę..a byłem przekonany, że te parę kuców więcej niż w wersji GT jest uzyskane dzięki turbinie.. A w Mi16 też nie ma??
#_Peugeot309GT_#

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 3 kwie 2008, o 00:32

hue hue hue hue :) gti to taki sam silnik jak u ciebie tylko na pełnym wtrysku a wersja gti16 to silnik z dwoma wałkami także na pełnym wtrysku :) Ty jak mniema, masz 1.9 na monowtrysku ??

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 3 kwie 2008, o 06:28

Mi16 jak sama nazwa wskazuje ma swoje 16 zaworow,plus inne uksztaltowanie komory spalania,inne materialy na caly silnik i koniecznie inny proces obrobki poszczegolnych elementow. A z tym turbo to palnales,chociaz jak mialem krotka skrzynie to kumpel mnie kiedys zapytal czy mam turbo,co sprawilo mi mnostwo radosci. A turbo bylo owszem,ale w 405 T16,czyli Mi16 z turbosprezarka
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way