2 pytania

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

2 pytania

Postautor: bankier » 13 gru 2008, o 21:08

Witam.
1. Czy zamki od 205 pasują do 309
2. Dlaczego często zapala się żółta kontrolka check engine - bez objawów, autko działa bez problemów, w ciągu 3 miesięcy jak je mam dwa razy zgasło gdy wrzucałem na luz dojeżdżając do świateł - wszystko

309 1.1 monowtrysk 1993 wersja vital

Po kupnie wymieniona uszczelka pod głowicą i pasek rozrządu. Po tym remoncie kontrolka zaczęła się zapalać.

Pozdrawiam
nieczytelny

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 16 gru 2008, o 18:56

ad1 na 99% tak
ad2 zrób reset kompa jak dalej się bedzie palić to sprawdź kody błędów
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 16 gru 2008, o 19:19

miewalem ten sam problem i u mnie to byly wtyczki od przeplywki. Jak ktos grzebal przy silniku to mogl niechcacy jakas wtyczke zle podpiac i komputer nie dostaje zawsze sygnalu i interpretuje to jako blad czujnika.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Postautor: bankier » 16 gru 2008, o 20:23

Reset robiłem - nic nie dało, nie mam pojęcia jak sprawdzić kody błędów. Może ktoś mógłby opisać ten temat?
Nie wiem gdzie jest ta przepływka ale myślę że to może być dobry trop ze źle podpiętymi wtyczkami, mój mechanior lubi czasem coś zapomnieć, czegoś niedokręcić...
nieczytelny

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 16 gru 2008, o 21:21

Mi też tak robi czasem i nie ma na to reguły, ale działą wszystko poprawnie więc sie nie przejmuje. Według błędów ( przynajmniej u mnie) to potencjometr przepustnicy lub wiązka przewodów.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Postautor: bankier » 16 gru 2008, o 21:35

Czyli generalnie nie wnikać na siłę? przyzwyczaić się do jej żółtego blasku?
nieczytelny

Awatar użytkownika
pawel 1xxx
super lew
super lew
Posty: 241
Rejestracja: 24 sty 2008, o 02:23
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Krasnobród (koło Zamościa)

Postautor: pawel 1xxx » 16 gru 2008, o 21:55

mi też się zapalała od czasu do czasu, aż w końcu zaczął mi gasnąć na wolnych obrotach i okazało się że potencjometr... Ale u Ciebie może z jakiegoś innego powodu się zapalać. Póki samochód dobrze jeździ, to nie ma co się martwić, ale jest to znak, że zaczyna coś się dziać. Przepływomierza nie ma w silniku 1.1
1.4i 91r tuning? :p
Lancia Dedra 1.6i 96r kombi

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 16 gru 2008, o 22:20

Sprawdź wtyczkę od lambdy i troszkę czasem poszukaj http://www.peugeot309.pl/index.php?opti ... &Itemid=70
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 19 gru 2008, o 01:13

U mnie tak jak u Remiqa błąd czasem wyskakuje, ale w moim jest delikatny luz na osi przepustnicy i czasem szczególnie przy szybkim odpuszczeniu gazu kontrolka się zapala.Taki urok niestety.Jeśli auto nie przerywa i nie ma innych niepokojących objawów to trzeba ten blask pokochać. :lol: Tak na poważnie to sprawdź połączenia przy wtrysku i potencjometrze i sondę jak palpio radzi.Na wtyczki w pugu trzeba uważać, bo są dosyć kłopotliwe.Kiedyś czyściłem styki płynem który nie przewodzi(podobno) prądu i niestety po podpięciu wtyków wywaliło z pięć błędów.Musiałem wszystko bardzo dokładnie wytrzeć i spoko-działa do dzisiaj bez problemu.

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Postautor: bankier » 19 gru 2008, o 18:06

Kupiłem dzisiaj i zamontowałem wkładki zamków od 205 (50 zł nówka komplet prawy lewy) - pasują.
Próbowałem sprawdzić kody błędów było 1-2 rozpoczęcie procedury i potem nic...
Miałem dzisiaj pare spraw do załatwienia i pokręciłem się ze 2 godziny po mieście - ani razu nie zaświeciła się kontrolka check engine. Wczoraj obadałem trochę wtyczki i silnik - nie było niedopiętych wtyczek, wszystkie raczej wpięte prawidłowo. Ale znalazłem coś innego - otóż filtr powietrza był założony tylko na słowo honoru, obejmy poluzowane, po prostu sobie leżał więc dokręciłem. Do tego wyjęty był przy nim taki zielony trójnik z dwoma czarnymi wężykami, który powinien być wetknięty od dołu w obudowę idącą od filtra. Mogło to być przyczyną zapalania kontrolki?
nieczytelny

Awatar użytkownika
pawel 1xxx
super lew
super lew
Posty: 241
Rejestracja: 24 sty 2008, o 02:23
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Krasnobród (koło Zamościa)

Postautor: pawel 1xxx » 19 gru 2008, o 20:07

z tego co mi wiadomo, to raczej nic wspólnego nie ma... :roll:
1.4i 91r tuning? :p

Lancia Dedra 1.6i 96r kombi

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Postautor: bankier » 19 gru 2008, o 21:28

Też tak przypuszczam, poza tym wcześniej też mi się zdarzało że przez dzień lub dwa nie zapalała się ani razu, a na trzeci dzień dawała po oczach jak szalona.

20 12 2008
No i jednak to nie to, zrobiłem dziś ok 30 km po mieście i znowu zaczęła się zapalać. Jednak nie udaję mi się uruchomić kodów błyskowych błędów - jak wyżej pisałem - początek procedury 1-2 OK i dalej nic.

:) post wygląda jakbym pisał sobie dziennik :) :)
nieczytelny