Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 05:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2 pytania
PostNapisane: 13 gru 2008, o 21:08 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Witam.
1. Czy zamki od 205 pasują do 309
2. Dlaczego często zapala się żółta kontrolka check engine - bez objawów, autko działa bez problemów, w ciągu 3 miesięcy jak je mam dwa razy zgasło gdy wrzucałem na luz dojeżdżając do świateł - wszystko

309 1.1 monowtrysk 1993 wersja vital

Po kupnie wymieniona uszczelka pod głowicą i pasek rozrządu. Po tym remoncie kontrolka zaczęła się zapalać.

Pozdrawiam

_________________
nieczytelny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 18:56 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
ad1 na 99% tak
ad2 zrób reset kompa jak dalej się bedzie palić to sprawdź kody błędów

_________________
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 19:19 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 09:14
Posty: 539
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GTi
Silnik: XU9
miewalem ten sam problem i u mnie to byly wtyczki od przeplywki. Jak ktos grzebal przy silniku to mogl niechcacy jakas wtyczke zle podpiac i komputer nie dostaje zawsze sygnalu i interpretuje to jako blad czujnika.

_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 20:23 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Reset robiłem - nic nie dało, nie mam pojęcia jak sprawdzić kody błędów. Może ktoś mógłby opisać ten temat?
Nie wiem gdzie jest ta przepływka ale myślę że to może być dobry trop ze źle podpiętymi wtyczkami, mój mechanior lubi czasem coś zapomnieć, czegoś niedokręcić...

_________________
nieczytelny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 21:21 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2006, o 13:50
Posty: 793
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Silnik: 1.4i
Mi też tak robi czasem i nie ma na to reguły, ale działą wszystko poprawnie więc sie nie przejmuje. Według błędów ( przynajmniej u mnie) to potencjometr przepustnicy lub wiązka przewodów.

_________________
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 21:35 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Czyli generalnie nie wnikać na siłę? przyzwyczaić się do jej żółtego blasku?

_________________
nieczytelny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 21:55 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sty 2008, o 02:23
Posty: 241
Lokalizacja: Krasnobród (koło Zamościa)
mi też się zapalała od czasu do czasu, aż w końcu zaczął mi gasnąć na wolnych obrotach i okazało się że potencjometr... Ale u Ciebie może z jakiegoś innego powodu się zapalać. Póki samochód dobrze jeździ, to nie ma co się martwić, ale jest to znak, że zaczyna coś się dziać. Przepływomierza nie ma w silniku 1.1

_________________
1.4i 91r tuning? :p
Lancia Dedra 1.6i 96r kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2008, o 22:20 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
Sprawdź wtyczkę od lambdy i troszkę czasem poszukaj http://www.peugeot309.pl/index.php?opti ... &Itemid=70

_________________
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2008, o 01:13 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
U mnie tak jak u Remiqa błąd czasem wyskakuje, ale w moim jest delikatny luz na osi przepustnicy i czasem szczególnie przy szybkim odpuszczeniu gazu kontrolka się zapala.Taki urok niestety.Jeśli auto nie przerywa i nie ma innych niepokojących objawów to trzeba ten blask pokochać. :lol: Tak na poważnie to sprawdź połączenia przy wtrysku i potencjometrze i sondę jak palpio radzi.Na wtyczki w pugu trzeba uważać, bo są dosyć kłopotliwe.Kiedyś czyściłem styki płynem który nie przewodzi(podobno) prądu i niestety po podpięciu wtyków wywaliło z pięć błędów.Musiałem wszystko bardzo dokładnie wytrzeć i spoko-działa do dzisiaj bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2008, o 18:06 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Kupiłem dzisiaj i zamontowałem wkładki zamków od 205 (50 zł nówka komplet prawy lewy) - pasują.
Próbowałem sprawdzić kody błędów było 1-2 rozpoczęcie procedury i potem nic...
Miałem dzisiaj pare spraw do załatwienia i pokręciłem się ze 2 godziny po mieście - ani razu nie zaświeciła się kontrolka check engine. Wczoraj obadałem trochę wtyczki i silnik - nie było niedopiętych wtyczek, wszystkie raczej wpięte prawidłowo. Ale znalazłem coś innego - otóż filtr powietrza był założony tylko na słowo honoru, obejmy poluzowane, po prostu sobie leżał więc dokręciłem. Do tego wyjęty był przy nim taki zielony trójnik z dwoma czarnymi wężykami, który powinien być wetknięty od dołu w obudowę idącą od filtra. Mogło to być przyczyną zapalania kontrolki?

_________________
nieczytelny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2008, o 20:07 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sty 2008, o 02:23
Posty: 241
Lokalizacja: Krasnobród (koło Zamościa)
z tego co mi wiadomo, to raczej nic wspólnego nie ma... :roll:

_________________
1.4i 91r tuning? :p
Lancia Dedra 1.6i 96r kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2008, o 21:28 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Też tak przypuszczam, poza tym wcześniej też mi się zdarzało że przez dzień lub dwa nie zapalała się ani razu, a na trzeci dzień dawała po oczach jak szalona.

20 12 2008
No i jednak to nie to, zrobiłem dziś ok 30 km po mieście i znowu zaczęła się zapalać. Jednak nie udaję mi się uruchomić kodów błyskowych błędów - jak wyżej pisałem - początek procedury 1-2 OK i dalej nic.

:) post wygląda jakbym pisał sobie dziennik :) :)

_________________
nieczytelny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL