wymiana oleju

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

Postautor: Anonymous » 10 paź 2006, o 12:17

Ożesz-ale szybka reakcja na moje zapytanie :o Aż się miło na sercu robi :!: Dzisiaj wymieniam, najwyższa już pora, a i jeszcze ciepławo jest więc nie musze na łysą głowe czapki nakładać :)

Aha panie administratorze prosze sie nie denerować na osprzęt silnika, w autach z lat 90 na jednopunktowym wtrysku to już tak jest po prostu. Dla przykładu, kumpel ma Golfa II 1,6 i też bezaawaryjny to on nie jest!

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 10 paź 2006, o 14:42

WujekPiotrek pisze:Aha panie administratorze prosze sie nie denerować na osprzęt silnika, w autach z lat 90 na jednopunktowym wtrysku to już tak jest po prostu. Dla przykładu, kumpel ma Golfa II 1,6 i też bezaawaryjny to on nie jest!


No ale są granice :) Jeszcze (tfu, tfu) nie wymieniałem jedynie rozdzielacza zapłonu, pompy wody, sondy lambda i może jakiś pierdółek :)

No ale koniec z tym - chcę sprzedać ten samochód jak najszybciej, i może jak się trafi coś pięknego, to może.... Chociaż pieniądze potrzebne na zupełnie z samochodami nie związane rzeczy, niestety :(

ghost80

Postautor: ghost80 » 10 paź 2006, o 19:11

No to mnie chyba powiesicie na najwyższym drzewie, bo ja wymieniam olej co ok 25000 - nie chce przekraczac 30000. Zaznaczam, że silniczek wysokoprężny, olej jeden z lepszych dostępnych na rynku no i najważniejsze, że nie "katuję" wozidełka ;)

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 10 paź 2006, o 19:39

;] no to ja uważam, że przesadzasz z tymi przebiegami i to bardzo ;]... no ale kto co lubi ;].
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 11 paź 2006, o 07:37

bzium pisze:;] no to ja uważam, że przesadzasz z tymi przebiegami i to bardzo ;]... no ale kto co lubi ;].


Nie uważam żebym przesadzał i to bardzo, wiesz silnik silnikowi nie równy.
Początkowo (znaczy zaraz kiedy stałem się posiadaczem 309ki) również wymieniałem olej co ok 10.000km, ale przy wymianach okazywało się, że olej nie jest na tyle przepracowany co powinien być (zwykłe porównanie oleju przepracowanego z "nowym", który został na "dolewki"), więc wydłużyłem przebieg. Teraz także na bierząco kontroluję stan przepracowania oleju podczas sprawdzania poziomu.
Jeśli cokolwiek uległoby zmianie (odpukać i nie zapeszać) to oczywiście nie będę się trzymał żadnych ram czasowych i przebiegów, tylko jeśli będzie trzeba to olej zostanie wymieniony - to samo zresztą jest z pozostałymi materiałami eksplotacyjnymi.
Zgadzam się, że silniki w naszych autkach nie należą do grona nowoczesnych silników, ale zrobiłem już ponad 120.000km i ani razu mnie nie zawiódł, ani praca silnika wogóle nie ulega żadnym zmianom.

Pozdrawiam i życzę wszystkim by także mieli taki spokój z autkami

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 11 paź 2006, o 12:53

Twój samochód twoja sprawa ;] ja w swoim nawet jeżeli olej byłby jak nowy to co 10 tys bym go wymieniał, taka zasada, nie ja projektowałem silniki i nie ja produkuje oleje ;] więc jeżeli ktoś napisał wymieniać co 10 tys to tak robie ;]
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Lava1

Postautor: Lava1 » 11 paź 2006, o 13:21

BTW

Ile oleju powinno wejśc do silnika 1.9 diesel ??

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 11 paź 2006, o 13:26

yyyyy chyba coś koło 4-4,5 litra ale nie pamiętam dokładnie ile trzeba wlać żeby było w połowie pomiędzy min a max
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Lava1

Postautor: Lava1 » 11 paź 2006, o 14:32

Poprostu też musze w końcu wymienić u siebie olej i filtr i się zastanawiałem czy bańka 5 litrowa starczy :)

Anonymous

Postautor: Anonymous » 11 paź 2006, o 18:52

Mi na wymianie weszło 4,5litra

Anonymous

Postautor: Anonymous » 11 paź 2006, o 22:50

No Ja dziś wymieniłem po 17 tysiączkach-troche przedłużyłem :lol:
Jeżdze na półsyntetyku, jak poprzedni, niemiecki właściciel. Weszły mi trzy litry (na bagnecie górny stan) więc troche przegiąłem chyba ale jutro w dłuższą trase jade więc się troche wypali :wink: Aha ja mam 309 1.4 monowtrysk z LPG i po tych 17 tyś. to olej był juz naprawde mocno zużyty.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 12 paź 2006, o 06:56

:D witam
ja olej do swego lwiątka leję semisyntetk i narazie niemam zaniaru tego zmieniać , olej ma dobre właściwości jak się zrobi 15tys km to nic niebędzie a na olejach mineralnych bym tego nieradził bo sie robi woda.
Motto tego to :
Kto smaruje ten jedzie :)

scoop
Lew
Lew
Posty: 149
Rejestracja: 23 maja 2006, o 10:56
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: scoop » 21 sty 2010, o 11:46

Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego.

Muszę wymienić olej ale mam mały dylemat.
Poprzedni właściciej jeździł na mineralnym lubro :shock:

I teraz zastanawiam się czy zmienić na półsyntetyk ( zawsze do wszystkich gitów lałem Mobila Super S 10w40) czy nie ryzykować i kupić jakiś mineralny i jeśli tak to jaki ?

Dodam, że gość prawdopodobnie jeździł na mineralnym od wielu lat.
309 Gti 87r.
309 Gti16 91r.
309 Gti 88r.
309 Gti16 90r.
309 Gti 90r.

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1029
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 21 sty 2010, o 14:09

tutaj masz dylemat, czy podjąć ryzyko. mój ex był zalany mineralnym jak go nabyłem. postanowiłem przejść na półsyntetyk pomimo gróźb i ostrzeżeń, że silnik zacznie przeciekać. po wymianie oleju na półsyntetyk wymieniłem 3 filtry oleju co 500 km /każdy był pełen smoły/, czwarty po oglądnięciu po kolejnych 500km był czysty więc został założony z powrotem. silnik okazał się szczelny po przepłukaniu. niestety jak silnik okaże się być nieszczelnym to po wypłukaniu zacznie przeciekać i zajdzie konieczność wymiany zestawu uszczelek wszelkiego typu w silniku. tak więc sam rozważ, czy chcesz zaryzykować i przejść na półsyntetyk z mineralnego.
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 21 sty 2010, o 18:48

Scoop lukas_0 dobrze pisze. Powiem tak silniki XU bardzo nie lubią oleju mineralnego ze względu na słabe smarowanie wałka rozrządu(minerał je dobija). Ja w jednym silniczku 1,6 przeszedłem z minerała(lotos) na półsyntetyk z powodzeniem autko straciło apetyt na olej ni i troszkę sie wyciszyło ale wybór należy do Ciebie
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego