wymiana oleju

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

wymiana oleju

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 10:53

Czeka mnie wymiana oleju, do tej pory miałam półsyntetyk. Słyszałam, że teraz przy wymianie mogę dać mineralny, proszę o wypowiedzi w tej kwestii panowie :?:

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 16:01

spokojnie możesz dać mineralny i się nie stresuj ja stosuję lotos i jest git

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 16:21

dokładnie,lotos mineralny i u mnie gości w silniku.
10W 40 :) lotos city czy jakoś tak...
możesz lać spokojnie tylko pamiętaj ze przejscie z półsyntetyku/syntetyku na mineralny jest raczej bezbolesne dla silnika.
w drugą stronę jednak nie polecam tego robić więc jak sie zdecydujesz na mineralny to już tylko taki wlewaj przy każdej wymianie/dolewce.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 19:55

Ja postawię sprawę inaczej, można ale po co.

Chyba, że chcesz już zajeździć silnik. Jak stosujesz mineralny to w silniku robią się nagary (niektóre składniki oleju osadzają się i krystalizują).

Rozumiem, że mineralne oleje są tańsze, ale moim zdaniem, jeśli nie bierze Ci za bardzo dotychczasowego oleju to pozostań na półsyntetyku.

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Postautor: rodzynek » 4 maja 2006, o 20:01

Jaki masz przebieg :?: Puszcza już olej :?:
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 20:13

Przejechane mam 145 tysia, olej nie wycieka tylko ta gumowa uszczelka górna jest nieco (nadp... zębem czasu) właśnie zakupiłam nową i chcę wymienić ją i wymienić olej bo już czas.

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Postautor: rodzynek » 4 maja 2006, o 20:16

Wymień uszczelkę i wlej półsyntetyki.
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.

Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 20:53

widzę, że zdania są podzielone ale dzięki :?

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 22:57

widze ze naszymi odpowiedziami nie uszczęsliwiliśmy cie więc...
reni nikt nie mówi ze masz wlać półsyntetyk czy mineralny,zadałaś pytanie czy możesz wlać taki a taki olej wiec masz odpowiedz :)
teraz przy wymianie mogę dać mineralny, proszę o wypowiedzi w tej kwestii panowie

jak chcesz poznac moje zdanie brzmi ono tak:
jesli silnik jest w stanie db i nie połyka/wyrzuca ci oleju to zostań przy tym co masz.
jesli jest inaczej zmień na mieneralny.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 23:20

Cieszę się bardzo leszko88 z waszych odpowiedzi, bo w sprawach tego typu jestem kompletnym laikiem. Natomiast odnośnie odpowiedzi Master'a to z tego co wiem silnik się zaciera jak nie ma oleju...
Generalnie mam jeszcze trochę czasu do wymiany więc czekam na dalsze "porady". A dlaczego jeśli silnik nie jest w dobrym stanie to lepiej zmienić na mineralny, możesz mi to wyjaśnić leszko :?:

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 maja 2006, o 23:29

mineralny ma hm...jest najprościej mówiąc gęstszy.
posiada inną lepkość niż syntetyk co powoduje ze nie wywala go tak łatwo z silnika i nie znika tak szybko jeśli silniczek spala oprócz benzynki olej :)
jesli byś zrobiła eksperyment i po uzytkowaniu auta na oleju mineralnym wlała syntetyka wtedy tenże olej wypłuka wszelki osady które stworzył mineralny a które de facto uszczelniają silnik, efekt bedzie taki najczęściej ze silnik zaczyna sie niemiłosiernie pocić...
to tak najprosciej mówiąc.
mozna tez to ubrać w fachowe słownictwo tylko po co? :)

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Postautor: rodzynek » 4 maja 2006, o 23:29

Olej mineralny jest gęstszy niż syntatyki. Jak zaczyna gubić olej i wlejesz syntetyk lub półsyntetyk to będzie wyciekał.
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.

Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r

Anonymous

Postautor: Anonymous » 10 paź 2006, o 11:31

No a co ile wymieniamy olej, hę? Nie znalazłem tego nigdzie w tematach. Ja jeżdze na półsyntetyku :!:

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 10 paź 2006, o 11:39

Najlepiej co 10 tys km ;] ale zawsze można częściej ;] jeżeli ktoś ciągle dusi maszynę na wysokich obrotach to lepiej robić to częściej.
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 10 paź 2006, o 12:00

Ja wymieniam co 10.000, myślałem, że wymieniam częściej niż zalecane ze względu na gaz, ale patrzę że producent zaleca co 9.000, ale mimo wszystko - oleje lepsze produkują teraz...

I mimo przebiegu 170.000 ciągle na syntetyku! To w tym silniku lubię, bo osprzęt to po prostu... Ale sam silnik trzyma sie nieźle...