wymiana oleju

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

scoop
Lew
Lew
Posty: 149
Rejestracja: 23 maja 2006, o 10:56
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: scoop » 21 sty 2010, o 22:39

A przez jaki czas wasze chodziły na mineralnym zanim zmieniliście na półsyntetyk ?
309 Gti 87r.
309 Gti16 91r.
309 Gti 88r.
309 Gti16 90r.
309 Gti 90r.

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 21 sty 2010, o 22:46

ja mam podobny dylemat w gti, wautomaticu przeszedlem na polsyntetyk od razu i nie bylo zadnych problemow, ale przebiegow nie znam

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 22 sty 2010, o 00:07

niestety przebiegu na mineralnym nie potrafię podać. kupiłem go zalanego tym smarowidłem. jak go kupowałem miał na tapecie 190kkm a w papierach francuskich 110kkm. myślę, że we francji gdzie był serwisowany nikt takiej krzywdy by mu nie zrobił. w polsce pewnie nalali minerala na zasadzie "bo tańszy", lub "nie wiem co, to walę to samo co do malucha"
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 22 sty 2010, o 21:27

Scoop poczytaj sobie te dwa artykuły: http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-o ... ty/artykul
http://www.autoporadnik.pl/oleje/jak-wy ... du/artykul

Ja w swojej e36 tez przeszedłem na półsyntetyk choć był zalany mineralnym (naszczęście śmigał tam tylko 2 tys km bo mechanik u którego był poprzedni właściciel jak usłyszał przebieg autka 320 tys to powiedział że tylko mineralny) . W tej chwili autko ma 380 tys i śmiga na półsyntetyku
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

scoop
Lew
Lew
Posty: 149
Rejestracja: 23 maja 2006, o 10:56
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: scoop » 22 sty 2010, o 23:02

Dzięki palpio za ciekawe artykuły. Ten pierwszy brzmi nawet przekonująco, może faktycznie w Polsce ogólna świadomość społeczna odnośnie stosowania olejów jest daleko w tyle. Hehe

Tak czy inaczej zdecyduje sie chyba na sprawdzony w wielu gitach półsyntetyk mobila.
309 Gti 87r.

309 Gti16 91r.

309 Gti 88r.

309 Gti16 90r.

309 Gti 90r.