Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 05:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2006, o 12:17 
Ożesz-ale szybka reakcja na moje zapytanie :o Aż się miło na sercu robi :!: Dzisiaj wymieniam, najwyższa już pora, a i jeszcze ciepławo jest więc nie musze na łysą głowe czapki nakładać :)

Aha panie administratorze prosze sie nie denerować na osprzęt silnika, w autach z lat 90 na jednopunktowym wtrysku to już tak jest po prostu. Dla przykładu, kumpel ma Golfa II 1,6 i też bezaawaryjny to on nie jest!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2006, o 14:42 
Offline
Administrator

Dołączył(a): 29 gru 2005, o 15:08
Posty: 919
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
WujekPiotrek napisał(a):
Aha panie administratorze prosze sie nie denerować na osprzęt silnika, w autach z lat 90 na jednopunktowym wtrysku to już tak jest po prostu. Dla przykładu, kumpel ma Golfa II 1,6 i też bezaawaryjny to on nie jest!


No ale są granice :) Jeszcze (tfu, tfu) nie wymieniałem jedynie rozdzielacza zapłonu, pompy wody, sondy lambda i może jakiś pierdółek :)

No ale koniec z tym - chcę sprzedać ten samochód jak najszybciej, i może jak się trafi coś pięknego, to może.... Chociaż pieniądze potrzebne na zupełnie z samochodami nie związane rzeczy, niestety :(

_________________
www.ompl.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2006, o 19:11 
No to mnie chyba powiesicie na najwyższym drzewie, bo ja wymieniam olej co ok 25000 - nie chce przekraczac 30000. Zaznaczam, że silniczek wysokoprężny, olej jeden z lepszych dostępnych na rynku no i najważniejsze, że nie "katuję" wozidełka ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2006, o 19:39 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
;] no to ja uważam, że przesadzasz z tymi przebiegami i to bardzo ;]... no ale kto co lubi ;].

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 07:37 
bzium napisał(a):
;] no to ja uważam, że przesadzasz z tymi przebiegami i to bardzo ;]... no ale kto co lubi ;].


Nie uważam żebym przesadzał i to bardzo, wiesz silnik silnikowi nie równy.
Początkowo (znaczy zaraz kiedy stałem się posiadaczem 309ki) również wymieniałem olej co ok 10.000km, ale przy wymianach okazywało się, że olej nie jest na tyle przepracowany co powinien być (zwykłe porównanie oleju przepracowanego z "nowym", który został na "dolewki"), więc wydłużyłem przebieg. Teraz także na bierząco kontroluję stan przepracowania oleju podczas sprawdzania poziomu.
Jeśli cokolwiek uległoby zmianie (odpukać i nie zapeszać) to oczywiście nie będę się trzymał żadnych ram czasowych i przebiegów, tylko jeśli będzie trzeba to olej zostanie wymieniony - to samo zresztą jest z pozostałymi materiałami eksplotacyjnymi.
Zgadzam się, że silniki w naszych autkach nie należą do grona nowoczesnych silników, ale zrobiłem już ponad 120.000km i ani razu mnie nie zawiódł, ani praca silnika wogóle nie ulega żadnym zmianom.

Pozdrawiam i życzę wszystkim by także mieli taki spokój z autkami


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 12:53 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Twój samochód twoja sprawa ;] ja w swoim nawet jeżeli olej byłby jak nowy to co 10 tys bym go wymieniał, taka zasada, nie ja projektowałem silniki i nie ja produkuje oleje ;] więc jeżeli ktoś napisał wymieniać co 10 tys to tak robie ;]

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 13:21 
BTW

Ile oleju powinno wejśc do silnika 1.9 diesel ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 13:26 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
yyyyy chyba coś koło 4-4,5 litra ale nie pamiętam dokładnie ile trzeba wlać żeby było w połowie pomiędzy min a max

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 14:32 
Poprostu też musze w końcu wymienić u siebie olej i filtr i się zastanawiałem czy bańka 5 litrowa starczy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 18:52 
Mi na wymianie weszło 4,5litra


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2006, o 22:50 
No Ja dziś wymieniłem po 17 tysiączkach-troche przedłużyłem :lol:
Jeżdze na półsyntetyku, jak poprzedni, niemiecki właściciel. Weszły mi trzy litry (na bagnecie górny stan) więc troche przegiąłem chyba ale jutro w dłuższą trase jade więc się troche wypali :wink: Aha ja mam 309 1.4 monowtrysk z LPG i po tych 17 tyś. to olej był juz naprawde mocno zużyty.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2006, o 06:56 
:D witam
ja olej do swego lwiątka leję semisyntetk i narazie niemam zaniaru tego zmieniać , olej ma dobre właściwości jak się zrobi 15tys km to nic niebędzie a na olejach mineralnych bym tego nieradził bo sie robi woda.
Motto tego to :
Kto smaruje ten jedzie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2010, o 11:46 
Offline
Lew
Lew

Dołączył(a): 23 maja 2006, o 10:56
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa
Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego.

Muszę wymienić olej ale mam mały dylemat.
Poprzedni właściciej jeździł na mineralnym lubro :shock:

I teraz zastanawiam się czy zmienić na półsyntetyk ( zawsze do wszystkich gitów lałem Mobila Super S 10w40) czy nie ryzykować i kupić jakiś mineralny i jeśli tak to jaki ?

Dodam, że gość prawdopodobnie jeździł na mineralnym od wielu lat.

_________________
309 Gti 87r.
309 Gti16 91r.
309 Gti 88r.
309 Gti16 90r.
309 Gti 90r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2010, o 14:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
tutaj masz dylemat, czy podjąć ryzyko. mój ex był zalany mineralnym jak go nabyłem. postanowiłem przejść na półsyntetyk pomimo gróźb i ostrzeżeń, że silnik zacznie przeciekać. po wymianie oleju na półsyntetyk wymieniłem 3 filtry oleju co 500 km /każdy był pełen smoły/, czwarty po oglądnięciu po kolejnych 500km był czysty więc został założony z powrotem. silnik okazał się szczelny po przepłukaniu. niestety jak silnik okaże się być nieszczelnym to po wypłukaniu zacznie przeciekać i zajdzie konieczność wymiany zestawu uszczelek wszelkiego typu w silniku. tak więc sam rozważ, czy chcesz zaryzykować i przejść na półsyntetyk z mineralnego.

_________________
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2010, o 18:48 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
Scoop lukas_0 dobrze pisze. Powiem tak silniki XU bardzo nie lubią oleju mineralnego ze względu na słabe smarowanie wałka rozrządu(minerał je dobija). Ja w jednym silniczku 1,6 przeszedłem z minerała(lotos) na półsyntetyk z powodzeniem autko straciło apetyt na olej ni i troszkę sie wyciszyło ale wybór należy do Ciebie

_________________
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL