nagrzewanie czy co??;/., temperatura wody?/....

Tutaj postujemy o pozostałych naprawach 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

nagrzewanie czy co??;/., temperatura wody?/....

Postautor: Anonymous » 14 sie 2006, o 13:21

No i mam problem przy przekreceniu kluczyka wyskakuje mi odrazu wskazówka ze samochod nagrzany 70 stocpni :O masakra co to moze byc ?? malo tego przy chamowaniu licznik mi wariuje <lol2> lata w gore i w dol :D nie wiem co jest grane przewód przy hamulcy mozer go dotykac czy co??.. no nie wiem wymiekam powoli a wczoraj dojrzal brat ze jak ejchalem to po chwili zapala mi sie dopiero tylne swiatlo :D oczywiscie przy zapalonych mijania swiatlkach lol rzez na maksa :) moze jakas rada??:D

ghost80

Postautor: ghost80 » 15 sie 2006, o 18:54

Z tego co wiem prędkościomierz jest napędzany linką i z elektryką niewiele ma wspólnego, a w kwestii pozostałych problemów szukałbym przebicia.
Pozodzonka

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Postautor: rodzynek » 15 sie 2006, o 23:31

Wariacje wskaźnika temp to chyba jakaś przypadłość, bo ja też to mam. Czasem mi się wiesza na 90 stopni jak zgasze silnik i tak trzyma do następnego odpalenia.
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 16 sie 2006, o 18:18

Z tym wskaźnikiem temperatury to i u mnie się wiesza przy zgaszeniu silnika, ale na 80 stopniach. Po odpaleniu po kilku sekundach opada

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 16 sie 2006, o 18:27

to ze wskaźnik zawiesza sie w dziwnej pozycji to normalne przy starych licznikach, jak mialem orginalny licznik miałem to samo po wymianie na nowszy model wskaznik normalnie opada po wyłączeniu silnika
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Anonymous

Postautor: Anonymous » 3 cze 2008, o 00:00

Słuchajcie jaka powinna być temperatura wody przy rozgrzanym silniku??
Mój diesel zazwyczaj łapał ok 90 stopni po czym otwierał się duży obieg wody i temperatura spadała do jakichś 84 st. Tak było cały tamten rok i zimę. Obecnie rozgrzewa się do 90 stopni i taką temperaturkę trzyma cały czas. Jak dla mnie trochę za dużo...
Należy zwrócić jednak uwagę na to że ostatnio słońce dość mocno grzeje. Tak ok 29 stopni w cieniu.

Czy więc podwyższona temperatura wody w silniku to wynik wiosennych upałów czy termostat się zawiesza?? Termostat wymieniany w tamtym roku.

A tak by the way... jeszcze nigdy nie widziałem żeby w moim dieslu pracowały wiatraki. Przy jakiej temperaturze się załanczają??

Anonymous

Postautor: Anonymous » 3 cze 2008, o 09:29

co do temperatury to mój po rozgrzaniu trzyma tak około 90 stopni, a co się tyczy wiatraczków to niedawno był ten temat maglowany i temeratury wynisiły coś mniej więcej 92 stopnie dla 1 wiatraka i (chyba) 95 dla drugiego, i ja tez jeszcze nie miałem okazji sprawdzić moich wiatraczków

Rysiek24

Postautor: Rysiek24 » 3 cze 2008, o 21:40

e tez to mam ze wskaznikiem temperatury , norma :), stop i kontrolke przy wskazniku tez mozesz "olac"

ghost80

Postautor: ghost80 » 3 cze 2008, o 23:26

Po pierwsze, to temp dla ropniaka zawsze powinna być wyższa niż petrola i zawsze są to okolice 90 stopni (różnice wynikają zazwyczaj z powodu wskaźnika temp - nie ma dwóch wskazujących identycznie). Po drugie to za żadne skarby nie ignoruj kontrolek, zwłaszcza tych świecących się na czerwono - one nie świecą bez powodu (nie licząc uszkodzenia jakiegoś czujnika). Po trzecie ropuchy pracują na tyle "głośno" że trzeba sie dobrze wsłuchać by usłyszeć pracę wentylatora/wentylatorów, więc czy jesteś pewny że nie pracują? Zostaw go dopalonego w słońcu, otwórz sobie browara siedząc przed maską a na pewno usłyszysz pracę wiatraka/wiatraków (o ile nie padły ;) )

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 3 cze 2008, o 23:30

Padły, albo masz słabą masę. Też tak miałem w dieslu, wskazówki zegarów były powyginane, ale temp. była wporządku, grzać się nie grzał, ale jak wieczorem malowałem autobus przy świetle z reflektorów puga, który był włączony to dopiero się okazało że wiatraki nie chodzą, pugi zaczął coś cienko chodzić, ja na wskaźnik temp. a tu ponad 100 stopni :shock:
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 cze 2008, o 00:02

Całe szczęście u mnie jeszcze nigdy (odkąd jeżdżę) nie zapaliła sie żadna czerwona kontrolka (STOP, czy ta od temperatury).

A z tym browarem to faktycznie dobry pomysł. Lepiej zainwestować w dwa browary niż w remont silnika. Po za tym zbliża się lato i lepiej zadbać o prawidłowe chłodzenie...

Dzieki

Rysiek24

Postautor: Rysiek24 » 5 cze 2008, o 10:32

wiele osob ma problemy z kontrolka stop i lampka kolo wskaznika temp plynu chlodniczego i jest to spowodowane wadliwymi czuujnikami albo instalacja elektryczna.

Awatar użytkownika
andzelo
lwiątko
lwiątko
Posty: 78
Rejestracja: 2 cze 2007, o 15:24
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Dolnoślaskie

Postautor: andzelo » 9 cze 2008, o 10:33

U mnie (i tak powinno być) wskazówka na wyłączonym silniku pokazuje 70 st. po uruchomieniu spada w dół i jak się motor rozgrzewa to idzie w góre. Poza tym jak sie rozgrzeje to trzyma w granicach 90-95 st. na światełkach wentylatorek czasm się włancza ale to norma 8)
Graffic 1.4 - 1991 jest ok. gażnik. - BMW 316 1.8 - Ford Galaxy 1,9 TDI

ghost80

Postautor: ghost80 » 10 cze 2008, o 07:34

andzelo pisze:U mnie (i tak powinno być) wskazówka na wyłączonym silniku pokazuje 70 st. po uruchomieniu spada w dół i jak się motor rozgrzewa to idzie w góre. Poza tym jak sie rozgrzeje to trzyma w granicach 90-95 st. na światełkach wentylatorek czasm się włancza ale to norma 8)


Święte słowa, amen (jak mawia maniek) :)

Anonymous

Postautor: Anonymous » 11 cze 2008, o 00:37

Andzelo ty tez masz diesla??