Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 25 lut 2018, o 01:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2013, o 19:42 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:31
Posty: 18
Model 309: rx
Silnik: XU5
Witam odrazu chciałem przeprosić że , tak bez przedstawiania ale naprawdę sprawa pilna.... ponieważ walczę już z moim peugeotem od paru miesięcy....zaczęło sie od pękniętej chłodnicy, poprzez wymiane pompy wody i kilku innych rzeczy o których nie chce mi sie wspominać.... i dalej mam ubytki w plynie... a wszystko po wymianach u mechanika.... wszystko chodzi elegancko dopóki się nie zagrzeje... zauważyłem że na trójniku tym z odpowietrznikiem pod spodem jego jest wybrzuszenie i musi być tam dziurka bo kapie z tego miejsca.... oraz miejsc a z którego wychodzi przewód od nagrzewnicy... z tym od nagrzewnicy to myślę że sobie poradzę ale nie mam zielonego pojęcia gdzie mogę dostać taki trójnik... szukałem na allegro oraz pytałem się w sklepie u mnie w mieście.Mają trójniki ale bez odpowietrznika i wydaje mi się że takiego raczej nie wstawiać...dodam że mam gaz i po dłuższej trasie zapala się kontrolka od wody i miałem już parę przypadków ze parownik zamarzł i stałem :( Proszę o pomoc może ja źle szukam , może to ma jakaś swoją nazwę albo ktoś wie gdzie mogę dostać takie coś lub ewentualnie czy da się to jakoś załatać. Z góry dziękuje i obiecuję jak bd miał chwilkę to się przedstawię na forum i moją historię z białym bełgotem (z którym cały czas się dzieje....) :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 20:24 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 15:55
Posty: 342
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Jeżeli widzisz że kapie z któregoś miejsca to sprawdź czy jest pęknięty wąż czy kapie na połączeniu z np trójnikiem jak mówisz. Domyślam się że kapie Ci z trójnika, który jest gumowy i węże od niego idą a samego trójnika wymienić nie można, za to rozwiązaniem byłoby wyciąć stary gumowy trójnik z odpowietrznikiem i wstawić plastikowy do którego podłączyć węże. Jeżeli tak to wątpię żebyś znalazł taki trójnik z odpowietrznikiem. Nie widzę natomiast problemu z założeniem trójnika bez odpowietrznika. Płynu chłodniczego nie wymienia się często dlatego nie widzę problemu przy wlewaniu płynu odczepić jeden wąż od trójnika dolewając płynu aż nie zacznie lecieć przez trójnik, wtedy nasunąć wąż i skręcić. Rozwiązanie mało profesjonalne ale na pewno skuteczne tanie i szybkie, jedynym minusem jest więcej zabawy z odpowietrzaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 20:56 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 18:36
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Można też zrobić trójnik z miedzianych rurek z wkręcanym odpowietrznikiem :biggrin: widziałem takie coś przy slnikach z matry mureny :biggrin:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 21:06 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:31
Posty: 18
Model 309: rx
Silnik: XU5
Wielkie dzięki za odpowiedź :) Jutro postaram się coś wykombinować :) ten miedziany to fajny pomysł ale trzeba było trochę pracy włożyć i mieć dostęp do odpowiednich narzędzi.... a nie wiecie czy przewody można z trójnika wyciągnąć czy trzeba odciąć bo brat coś próbowałem i kazał mu w sklepie żeby zmierzył przekrój przewodu żeby dobrać trójnik... bo jako wytnę to już nie będzie odwrotu trzeba będzie czymś zastąpić :P aj nie da mi odpocząć bolid...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2013, o 21:07 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Kiedyś do szmelcvagena zrobiłem trójnik z miedzianego trójnika do centralnego ogrzewania i wlutowałem obciętą mosiężną maszynkę z dętki. Zakręcałem zwykłym plastikowym kapselkiem od wentyla. Działało do końca, a nowemu właścicielowi pewnie nadal działa, tym bardziej, że wv ma układ ciśnieniowy. :beer::

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 20:28 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:31
Posty: 18
Model 309: rx
Silnik: XU5
Trójnik wymieniony na aluminiowy. Ale nie wiem co się dzieję bo gdy się zagrzeję do 90 przestaje dawać ciepłym powietrzem na parę minut i zaczyna mi wywalać płyn przez zbiornikcza wyrównawczego.... a ja myślałem ze to przez tę dziurke w tójniku wywala mi ten plyn... w tygodniu założe nowy termostat i zobaczę bo rozmawiałem z mechanikiem co wyminiał mi pompe wody bo to niby prze znią mi te wode wywalalo a jednak to nie tylko ona.... oby to termostat bo już nie wyrabiam na tym płynie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 20:57 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Na benzynie masz ten sam objaw?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2013, o 21:02 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:31
Posty: 18
Model 309: rx
Silnik: XU5
Kurcze z benzyną jest problem bo raz jeździ raz nie.... nieraz go przepale i przejade na bezynie pare kilometrow a nieraz zaczyna sie dlawic i gasnie albo w ogule nie wchodzi na obroty.... zalezy jak mu sie spodoba :) to tylko pare przebojów jakich z nim mam :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2013, o 00:50 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Masz pewnośc że reduktor nie puszcza gazu w układ chłodzenia, stąd moje pytanie o jazde na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2013, o 18:49 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:31
Posty: 18
Model 309: rx
Silnik: XU5
Nie mam pojęcia.... mogłbyś mi opisać objawy może bym coś stwierdzil... z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2013, o 19:39 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Tu nie ma nic do opisywania, gaz dostający sie do układu chłodzenia ulega rozprężeniu pod wpływem temperatury, a dalej sam sobie dopowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 09:35 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 11:31
Posty: 18
Model 309: rx
Silnik: XU5
Przepraszam że tak długo ale temat do zamknięcia dałem do innego mechanika i stwierdził że uszczelka.... jak coś powoli szukam nie drogiego silnika do peugeota 1.4 na monowtrysku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL