Jaka temperatura cieczy w układzie chłodzenia?

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
Induktor70
lwiątko
lwiątko
Posty: 11
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:37
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Jaka temperatura cieczy w układzie chłodzenia?

Postautor: Induktor70 » 10 wrz 2010, o 23:01

Czytając inne posty, wywnioskowałem że z moim Pugiem coś nie tak. Sprawa dotyczy układu chłodzenia. Bez względu na to czy jadę w trasie w mieście czy stoję na parkingu z włączonym silnikiem, wskazówka temperatury pokazuje między 70 a 75 C. Dla mojego silnika, 1.3 Talbot na gazniku, temperatura otwierania się termostatu to 89 C. Wychodzi na to że albo termostat jest otwarty na maxa i że wiecznie jezdzę na niedogrzanym silniku albo jest to objaw prawidłowy i nie mam czego się czepiać. Ponieważ nie ma już upałów a do zimy jeszcze daleko, przełącznik pobieranego powietrza do filtra ustawiłem na opcję: "+5 do +20C" A więc połowa powietrza z przodu a połowa z nad kolektora wydechowego. Proszę o informacje czy to prawidłowa temperatura czy raczej nad czymś muszę popracować. Z góry dziękuję. Sylwek.
P.s. Nadmienię że pomimo takich wskazań, płyn w chłodnicy jest ciepły.
Gdyby wybory miałyby coś zmienić, już dawno byłyby zakazane...

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 10 wrz 2010, o 23:12

jezeli chcesz sprawdzic czy to termostat, uruchom silnik na zimno i sprawdz po 5 minutach czy chlodnica jest ciepla, jeśli tak to masz do wymiany termostat, jeśli nie to przyczyna tkwi w czujniku temperatury

Awatar użytkownika
Induktor70
lwiątko
lwiątko
Posty: 11
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:37
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Postautor: Induktor70 » 11 wrz 2010, o 14:26

A więc tak. Rano odpaliłem silnik zaciągając lekko ssanie i już po niecałych 3 minutach, chłodnica była ciepła. Licznik nie wskazywał nawet 70 C. A więc termostat nie zamyka obiegu. Wyjechałem na miasto, temperatura tradycyjnie 75 C. Po powrocie pod dom podtrzymałem auto na wyższych obrotach przez parę minut, lecz nie uzyskałem więcej jak 80 C. Dla informacji, dzisiaj jest ciepły dzień, 20 C. Jeśli chodzi o czujnik temperatury to jest nowy. Kupiony latem. W takim razie chyba termostat walnięty. Będzie okazja na wymianę także płynu chłodniczego. :) Aha, przy termostacie jest jakiś czujnik. Podłączony do niego kabelek skutkował wyłączeniem się licznika temperatury. Cóż to takiego? I jeszcze jedno. Jakie w takim razie są temperatury eksploatacyjne takiego Puga? Ile powiedzmy powinno być podczas jazdy miejskiej na budziku od temperatury? Pozdrawiam Sylwek.
Gdyby wybory miałyby coś zmienić, już dawno byłyby zakazane...

Awatar użytkownika
bynioo20
super lew
super lew
Posty: 239
Rejestracja: 29 paź 2006, o 14:28
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Postautor: bynioo20 » 19 wrz 2010, o 17:19

Kolego ja też mam talbota 1.3, u mnie nagrzewa się szybko do 90c i taką temperaturę trzyma, gdy jest zima lub deszcz to temperatura w granicach 85c i tak miałem zawsze.

Awatar użytkownika
Tomuss
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 paź 2007, o 19:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Tomuss » 19 wrz 2010, o 20:39

ja w korku mam 90-92+wentyl i 90
w trasie 82-85
Grafitowy Lew

Awatar użytkownika
Induktor70
lwiątko
lwiątko
Posty: 11
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:37
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Postautor: Induktor70 » 19 wrz 2010, o 20:48

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dzisiaj już wiem że padł termostat. Generalnie silnik był niedogrzany a zwłaszcza podczas jazdy w trasie. W tym tygodniu go wymienię i w końcu wleję płyn do układu chłodzenia.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Sylwek.
Gdyby wybory miałyby coś zmienić, już dawno byłyby zakazane...

Awatar użytkownika
Crazy
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 sie 2009, o 10:10
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Postautor: Crazy » 21 wrz 2010, o 12:58

Mam te sam silnik i umnie jak i u kolegi Tomuss w granicach 82-90 C przy 90 wlacza sie u mnie wentylator i schladza do 85